respiro

Bun venit pe blogul Respiro

Data publicări:

Cea mai subevaluată abilitate a introvertiților

Învață să comunici eficient prin scriere clară. Alege formatul potrivit și folosește un limbaj simplu, reducând efortul cititorilor.


Una din cele mai des întâlnite motive de adresare la ședințe de psihoterapie este dificultatea de a comunica cu alții - “Nu știu ce să spun când mă aflu într-un grup, întâmpin dificultăți în a comunica cu ceilalți, deseori simt presiune asupra mea să spun ceva și simt disconfort să o fac…”


Cea mai subevaluată abilitate pe care o au oamenii de succes, mai ales introvertiții, este capacitatea de a scrie clar.


Nu contează în ce industrie te afli. Dacă ești un scriitor gânditor și strategic, vei fi mai încrezător în interacțiunile tale - prin e-mail, vorbire în public sau chiar în conversații.


Iată câteva recomandări:

Alege formatul potrivit pentru mesajul tău.

Înainte de a comunica o idee sau o solicitare, decide cel mai bun format pentru a transmite informațiile tale. De exemplu, dacă împărtășești o cercetare care implică date complexe, atunci un PowerPoint care afișează diagrame și imagini poate fi cel mai bun format.


Dacă anunți deciziile de management, trimite un e-mail detaliat.

Tezele punctate sunt un mod excelent de a atrage atenția cititorilor și de a digera informațiile. De asemenea, poți utiliza metoda: situație, sarcină, acțiune și rezultat.


Pentru discuții cum ar fi actualizările de progres sau colectarea de feedback, un e-mail scurt sau o vizită în persoană este în general suficient.


Limbaj clar și simplu este cel mai eficient mod de a arăta subiecte complexe. Evită jargonul sau acronimele industriei, indiferent cât de universale crezi că sunt.


Ia în considerare utilizarea graficelor sau analogiilor pentru a face cât mai clar punctul tău. Unul dintre cele mai bune exemple pe care le-am văzut vreodată a fost când un executiv și-a proiectat prezentarea sa anuală de strategie financiară să semene cu o carte pentru copii.


Dar nu include detalii suplimentare care pot să iasa din subiect sau să suprasolicite audiența. Dacă nu este necesar pentru conversație, muta-l la sfarșitul notiței tale.


Reduce din cantitatea de efort pe care audiența trebuie să o depuna.


Destinatarii tăi sunt bombardați cu emailuri și documente în fiecare zi.

Asa că înainte să trimiți orice:


Dacă tratezi un subiect potențial controversat (de exemplu, alocarea unui buget sau reorganizarea unei departamente a companiei), treci prin procesul tău de gândire. Acesta abordare construiește încrederea și arată oamenilor că ești exhaustiv, poți combina mai multe perspective nuanțate și poți oferi context cheie în ceea ce privește deciziile importante.


Invită feedback și notează orice preocupări.


În final, vrei să te asiguri că proiectezi o prezență puternică și capabilă în toate aspectele activității tale. Înainte de a trimite ceva:

În esență, ar trebui să tratezi cuvintele ca fiind monedă valoroasă.